OGÓLNY PLAN PRACY SEKCJI TENISA STOŁOWEGO

PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W KRZECZOWICACH

 

Autor: Jerzy Zając

 

I.                  Tematyka zajęć:

  

1. Nauka prawidłowego trzymania rakietki i unoszenia piłeczki na rakietce

 

2. Nauka podbijania piłeczki

 

 

3. Nauka odbijania piłeczki od ściany.        

 

4. Nauka podstawowych uderzeń

 

 

5. Doskonalenie podstawowych uderzeń

 

 

II.               Kształtowanie sprawności

 

1. Poruszanie się po niewielkich powierzchniach w różnych kierunkach z rakietką trzymaną  w dowolny sposób;

 

 

2. kształtowanie szybkości specjalnej;

 

 

3. Kształtowanie wytrzymałości specjalnej;

 

 

 

     - krokiem dostawnym;

     - slalomem, krokiem dostawnym w lewo i w prawo;

     -  podbijanie i obserwacja przedpola, reakcja na sygnał wzrokowy;

 

4. doskonalenie siły specjalnej;

 

     - w miejscu w określony fragment na podłodze;

     - w ruchu, idąc przodem po linii prostej, łamanej, slalomem, z obrotem      

        dookoła własnej osi;

     - w ruchu krokiem dostawno  - odstawnym w lewo i w prawo;

 

5. Kształtowanie zręczności manualnej:

 

     - rzucanie i  łapanie ręką odbijającej się  piłeczki palantowej bezpośrednio    

       od ściany z prawej  lewej strony (zwrócenie uwagi na prawidłowy układ    

       nóg);

     - odbijanie rakietką piłeczki bezpośrednio od ściany stroną forhendową i             

       bkhendową

     - z odległości  1 – 1,5 m;

     - z zwiększonej odległości;

     - zbliżanie i oddalanie od ściany;

     - trafianie w narysowany kwadrat ;

     - odbijanie piłeczki w kierunku ściany po odbiciu od podłogi stroną  

       forhendową i bekhendową;

     - odbijanie piłeczki po koźle w kierunku ściany w określone miejsce, na        

       przemian przez dwóch partnerów;

 

6. Kształtowanie spostrzegawczości;    

 

          -  kto zmienił miejsce;  Odgadywanie; Zagubiony kotek; Czaty na     

             czworakach; Ttropiciel; Wyścig numerów;

 

               - w parach, odbijanie piłeczki przez taśmę stroną forhendową ,     

                 bekhendową, na przemian;

- bekhendem – noga prawa wykroczna;

               - na przemian forhend i bekhend (zwrócenie uwagi na prawidłową  pracę

                  nóg);

 

           - konkurs, która para będzie najdłużej przebijała piłeczkę;

       - forhend, bekhend;

 

 

III. Wiadomości

 

ü      Poznanie budowy rakietki tenisowej.

ü      Poznanie europejskiego i azjatyckiego  sposobu trzymania rakietki.

ü      Terminologia; forhend, bekhend.

ü      Postawa aktywna i pasywna.

ü      Historia tenisa stołowego - ewaluacja sprzętu do gry.

ü      Polskie sławy tenisa stołowego.

ü      Punktacja w tenisie stołowym.

ü      Losowanie zawodnika rozpoczynającego grę.

 

 

IV.            ZADANIA WYCHOWAWCZE

 

ü      Wdrażanie zasad samokontroli po wykonaniu zadania ruchowego.                         

ü      Samoocena wykonanych ćwiczeń.

ü      Zabawy z odbijaniem piłeczki według inwencji uczniów.

ü      Ocena wykonanego zadania przez współ- ćwiczącego.

ü      Egzekwowanie dokładności wykonania zadania.

ü      Wdrażanie do należytego zachowania się po zakończonym meczu.

ü      Poznanie zasad pozytywnego zachowania się kibica w trakcie rozgrywek sportowych